Néhány apró tipp

Az elmúlt hónapok során rájöttem néhány nagyon egyszerű, de annál hatékonyabb módszerre, melyek elősegítik a fogyást, jobb közérzetet biztosítanak és jó szolgálatot tesznek az egészségnek is. Most megpróbálom összefoglalni ezeket a dolgokat, hátha hasznára lesz még valakinek.

A víz
Egyszerű, kéznél van bármikor, és az egyik leghatékonyabb gyógyszer, külső és belső használatra. Talán túl egyszerűnek tűnik, hiszen minden nap isszuk, minden nap fürdünk benne, de megfelelően használva meglepően jó hatása van.
Belsőleg:
Közhely, hogy meg kell inni napi 2 liter vizet, de igaz. Nem vagy szomjas? Sebaj! Ne a szomjúságodért idd, hanem az egészségedért! Fő a tudatosság! Eleinte nekem sem ment, de fokozatosan növeltem a mennyiséget. 
Reggeli előtt 2-4 pohár víz megivása rengeteg előnnyel jár: 1) felébreszted a gyomrodat, nem rögtön az étel kerül bele 2) olyan a bélrendszerednek, mint egy frissítő zuhany 3) kicsit elodázhatod vele a reggelit, mert csillapítja az éhséget 4) így kevesebbet fogsz enni reggelire
Nap közben, főleg, ha nincs sok dolgom, gyakran úgy érzem, éhes vagyok. Na, ilyenkor is inni kell, mert ez valójában szomjúság. ;)
Külsőleg:
Hallottál már a skótzuhanyról? Remek találmány. Annyi a lényege, hogy minden zuhanyzást hideg vízzel fejezz be, mégpedig a szív irányába haladva. Először a jobb lábadat zuhanyoztasd le háromszor, majd a balt. Jobb kar, bal kar, has és mellkas, végül a hát. Reggel frissít, este megnyugtat, felélénkíti a vérkeringést, és hasznos a narancsbőr ellen. Akkor a legjobb, ha úgy érzed, hirtelen a szívedbe tódul a vér. :) Kicsit érdekes érzés, de én ebből tudom, hogy hatásos.

Nyers ételek
Nagyon érdekes dolog, hogy a nagy has nem csupán a bőr alatt lerakódott zsírpárnák miatt nagy, hanem a bélrendszerben lerakódott, megállt, ott maradt bélsártól. Ez egy nagyszerű hír, több szempontból is. Egyrészt mert ezt megfelelő étrenddel nagyon könnyen ki lehet tisztítani, másrészt ilyen módszerrel a fogyás már az első napoktól kezdve látványos lesz. Ja, van egy harmadik előnye is. Ez egy kényesebb terület, amiről nem szeretünk beszélni, de azért megkérdezem: mennyi időt töltesz a WC-n erőlködve? És naponta hányszor jársz sikerrel? Jól van, nem kell válaszolni, csak úgy magadban. Én teljesen azt gondoltam, hogy az a normális. Erőlködsz, aztán vagy van eredmény, vagy nincs. Pedig az igazság az, hogy könnyen kellene mennie és naponta annyiszor, amennyiszer eszel. 
Nem kertelek többet. A rostszegény étrenddel az a nagy probléma, hogy a bélsár szükségtelenül hosszú ideig marad a bélrendszerben, ezzel "dugulást", puffadást, gyomorfájást okoz és nagy lesz tőle a hasad. Ahhoz, hogy a hordóhas-jelenséget okozó bélsár kitisztuljon a bélrendszerből, sok rostra van szükség. Nem a méregdrága rosttablettákra gondolok, hanem az élő, nyers, friss zöldségekre és gyümölcsökre. Mostanában az étkezéseimnek legalább felét ilyenek alkotják. Reggel sok gyümölcs, kásák, amik szintén rostosak vagy teljesőrlésű lisztből készült kenyér. Délben egy nagy tányér saláta, kevesebb főtt étellel, ami zsírszegény és természetesen teljesen növényi. Ennek eredményét az elmúlt héten tapasztaltam negatív irányból. Táborban voltam és ott alig kaptunk nyers zöldségeket. Úgy éreztem magam, mint korábban a reform előtt, de amit akkor természetesnek tartottam, most borzasztó rossz volt. Végeredményben a minél nagyobb százalékban nyers étrend előnyei, hogy rögtön lejjebb megy a hasad, a bélsár nem marad szükségtelenül sok ideig a bélrendszerben, hanem hamar, könnyen, erőlködés nélkül kiürül. 

Na, most egyelőre ennyit. Tudom, ez így eléggé elméleti, megpróbálok hamarosan recepteket is írni. És még van egy csomó élményem, csak most mennem kell... Valaki kommenteljen! 

1 megjegyzés:

Szellőcske írta...

Egyetértek mindenben, amit irtál! :)

Megjegyzés küldése

Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal

Monteverdi: Pur ti miro

http://www.youtube.com/watch?v=eKaguFGF_z0

Schütz duett Danival

Hiba történt a modul működésében

Followers


Recent Comments