Szösszenet :)

Képzeljétek, ma ásatáson voltam. Találtam egy régi farmert, amit 5 évvel ezelőtt hordtam és 32-es. Gondoltam, felpróbálom, csak, hogy tudjam, mennyit kell még fogynom bele (mert, hogy a célom az volt, hogy akkorára fogyjak, amilyen egy régi fotón voltam, és éppen ezt a nadrágot viseltem). Fel voltam rá készülve, hogy még a combomra se jön fel. Húztam, húztam, hát feljött. Oké, de akkor a fenekemet tutira nem tudom belepasszírozni. Hát az is belefért. De kizárt dolog, hogy be tudom húzni a cipzárt, gondoltam, és ezúttal is tévedtem! :D:D:D:D Szóval, jöhetnek az új célok, a még kisebb nadrágok. Van még egy-kettő.

posted under | 0 Comments

Reform kaják III.

Az előző recept az a bizonyos sült patisszon volt. Rögtön másnap akartam írni, de valahogy nem jutott rá időm... Szóval, másnapra maradt még egy fél patisszon nyersen, héjában a hűtőben, ami ugyan egy hatfős családnak nem elég ebédre, de azért készült belőle valami. Korábban már nagyon megkedveltünk egy fokhagymás-cukkinis tésztaételt, ezt alkalmaztuk most patisszonra és karfiolra. A karfiolosat Mama készítette, a patisszonos verziót én, aztán az ebédlőasztalnál összevetettük. Mindkettő jó lett. Leírom, hogy készült.
A patisszont meghámoztam, és nagyobb darabokra vágtam, majd ezeket a darabokat vékonyra legyalultam. Kevés olajjal, sóval, vegetával feltettem a tűzre, rányomtam egy gerezd fokhagymát és nem teljesen puhára pároltam. Ez így kb 5-10 perc. Majd nyakonöntöttem növényi tejszín és egy kis sörélesztőpehely keverékével, rottyant egyet és kész. Kifőtt tésztával össze, és nyamm! :)
A karfiolos változat is hasonlóképpen készült, és persze ugyanilyen cukkinival. Lehet kísérletezni...

Találtam egy érdekes honlapot

Már korábban is rengeteget olvastam fogyókúrákról, de erre csak most bukkantam rá. Bár én nem fogyókúrázom, hanem életmódot változtattam, de szeretem elolvasni mások tanácsait, sikereit, kudarcait, módszereit. Tanulok belőle.
Tehát az oldal:

Mazsolázgattam belőle 1-2 cikket. Például összegyűjtöttek 12 érvet a rendszeres testmozgás mellett. Vagy inkább 12 ötlet, nem is tudom, de nagyon érdekes. A legérdekesebb az volt számomra, hogy aki sportol, annak jobb a tartása, akinek jobb a tartása, az pedig vékonyabbnak látszik. Ennél meggyőzőbb érv nem is kell.

Egyébként most jöttem tornázásból. Esztivel lenyomtunk egy 40 perces Norbi Aerobzóna DVD-t. Nem teljesen normális ez a pasi, az étkezési tanácsaitól teljesen kiborulok, annyira szörnyű, de ez a videó nagyon jó! Teljesíthető, de van benne kihívás. Nem ment elsőre minden figura, úgyhogy lesz mit csinálni legközelebb, de nem is volt kudarc. Jól leizzadtam és kellemesen elfáradtam.

Visszatérve a honlapra... a jó dolgok mellett persze rengeteg sallang van, de ez mindenhol így megy. Csak azt kérem, senki ne dőljön be 
- a fogyókúráknak
- a csodaszereknek, melyektől állítólag le lehet fogyni egészségesen és tartósan mindenfajta kellemetlenség, étrendváltoztatás és mozgás nélkül
- a méregdrága béltisztító termékeknek
- a médiasztárok csodaétrendjeinek!

Ellenben néhány egyszerű szabály: 
- minél természetesebb, annál jobb (zöldségek, gyümölcsök, ha csak lehet nyersen)
- ne csak fogyni akarjunk, hanem egészségesek lenni
- a mozgás örömet okoz, de nem megy erőfeszítés nélkül
- mindennek járj utána (pl az a diéta, amiben napokig marhahúson kell élni, nekem már messziről bűzlik, de, ha nem hiszed, olvass utána) 

Egyénként ezen az oldalon találsz egy csomó Norbi kisvideót.  Én nem vagyok különösebben az 5 perces tornák híve, mivel már egy picit belejöttem, de kezdésnek szerintem nagyon jók! Mivel nagyon rövidkék, érdemes megnézni natúrban, mielőtt tornáznál rá, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés, pl túl könnyű, túl nehéz, túl gagyi... Jártam már így. 

Most aztán nagyon okosakat írtam! :D Najó, a szándékot lásd. És mivel nem face to face vagyunk, ne vedd kioktatásnak!

posted under | 0 Comments

Reform kaják II.

Roston sült patisszon barnarizzsel és salátával

Azt előre leszögezem, hogy nem ez az elképzelhető legegészségesebb étel, de időnként aztért az asztalra kerülhet, no és nem mellesleg nagyon finom! :)

Ma reggel két gyönyörű csillagtök várt a konyhában, és kerestem hozzá egy receptet. Nagyjából így nézett ki a dolog:
A tököket félbevágtam, kiszedtem a magokat, majd fél centis szeletekre vágtam és szeletenként meghámoztam. Sóztam, borsoztam, majd azonnal, mielőtt levet eresztett volna, pár csepp olajban megsütöttem. Ilyenformán adagonként kellett fűszerezni, mivel a sótól pillanatok alatt levet ereszt. Addig kell sütni mindkét oldalát, míg a villát könnyedén át lehet szúrni rajta. Kipróbáltam mézes-mustáros fűszerkeverékkel, pirospaprikával... így is, úgy is jó. Legközelebb megpróbálom tepsiben.

Köretként barnarizst főztem. Kevés olajban és vízban megdinszteltem egy fej apróra vágott hagymát, a leöblített, kiválogatott rizst ráöntöttem és egy kicsit pirítgattam, majd 2,5-szeres mennyiségű vízzel felöntöttem, sóval, vegetával ízesítettem. Miután felforrt, kisebb lángon lefedve kb 40 percig főztem, majd levettem a tűzről és bebugyoláltam. Szerény véleményem szerint olyan lett, amilyennek egy barnarizsnek lennie kell! ;)

Mellé saláta készült:
gyalult káposzta
reszelt sárgarépa
paradicsom
petrezselyem zöldje 
olaj

 Ptóbáljátok ki!

posted under | 0 Comments

Reform kaják I.

 Káposztás krumpli 

A mai ebédünk egy nagyon egyszerű és finom egytálétel volt. Most lestem el a táborban, ugyanis egyszer ilyen vacsit kaptunk.

Kell hozzá: 
sok krumpli (kb 2 kiló)
2 db hagyma
1 közepes fej káposzta
olaj
köménymag vagy más szívednek kedves fűszer 

Az elkészítés rém egyszerű: pucold meg a krumplit, vagy csak mosd meg és hagyd rajta a héját. Majd vágd össze, vagy hagyd egészben. :) Vágd szeletekre a hagymát és a káposztát. Tedd bele a tepsibe a krumplit, a tetejére a hagymát és a káposztát. Sózd és fűszerezd ízlés szerint, majd told be a sütőbe. Míg megsül készíts hozzá egy nagy tál salátát és kész is van. Persze használhatod köretként fasírt vagy valami rántott dolog mellé, de önállóan is megállja a helyét. Csak próbáld ki! ;)

Néhány apró tipp

Az elmúlt hónapok során rájöttem néhány nagyon egyszerű, de annál hatékonyabb módszerre, melyek elősegítik a fogyást, jobb közérzetet biztosítanak és jó szolgálatot tesznek az egészségnek is. Most megpróbálom összefoglalni ezeket a dolgokat, hátha hasznára lesz még valakinek.

A víz
Egyszerű, kéznél van bármikor, és az egyik leghatékonyabb gyógyszer, külső és belső használatra. Talán túl egyszerűnek tűnik, hiszen minden nap isszuk, minden nap fürdünk benne, de megfelelően használva meglepően jó hatása van.
Belsőleg:
Közhely, hogy meg kell inni napi 2 liter vizet, de igaz. Nem vagy szomjas? Sebaj! Ne a szomjúságodért idd, hanem az egészségedért! Fő a tudatosság! Eleinte nekem sem ment, de fokozatosan növeltem a mennyiséget. 
Reggeli előtt 2-4 pohár víz megivása rengeteg előnnyel jár: 1) felébreszted a gyomrodat, nem rögtön az étel kerül bele 2) olyan a bélrendszerednek, mint egy frissítő zuhany 3) kicsit elodázhatod vele a reggelit, mert csillapítja az éhséget 4) így kevesebbet fogsz enni reggelire
Nap közben, főleg, ha nincs sok dolgom, gyakran úgy érzem, éhes vagyok. Na, ilyenkor is inni kell, mert ez valójában szomjúság. ;)
Külsőleg:
Hallottál már a skótzuhanyról? Remek találmány. Annyi a lényege, hogy minden zuhanyzást hideg vízzel fejezz be, mégpedig a szív irányába haladva. Először a jobb lábadat zuhanyoztasd le háromszor, majd a balt. Jobb kar, bal kar, has és mellkas, végül a hát. Reggel frissít, este megnyugtat, felélénkíti a vérkeringést, és hasznos a narancsbőr ellen. Akkor a legjobb, ha úgy érzed, hirtelen a szívedbe tódul a vér. :) Kicsit érdekes érzés, de én ebből tudom, hogy hatásos.

Nyers ételek
Nagyon érdekes dolog, hogy a nagy has nem csupán a bőr alatt lerakódott zsírpárnák miatt nagy, hanem a bélrendszerben lerakódott, megállt, ott maradt bélsártól. Ez egy nagyszerű hír, több szempontból is. Egyrészt mert ezt megfelelő étrenddel nagyon könnyen ki lehet tisztítani, másrészt ilyen módszerrel a fogyás már az első napoktól kezdve látványos lesz. Ja, van egy harmadik előnye is. Ez egy kényesebb terület, amiről nem szeretünk beszélni, de azért megkérdezem: mennyi időt töltesz a WC-n erőlködve? És naponta hányszor jársz sikerrel? Jól van, nem kell válaszolni, csak úgy magadban. Én teljesen azt gondoltam, hogy az a normális. Erőlködsz, aztán vagy van eredmény, vagy nincs. Pedig az igazság az, hogy könnyen kellene mennie és naponta annyiszor, amennyiszer eszel. 
Nem kertelek többet. A rostszegény étrenddel az a nagy probléma, hogy a bélsár szükségtelenül hosszú ideig marad a bélrendszerben, ezzel "dugulást", puffadást, gyomorfájást okoz és nagy lesz tőle a hasad. Ahhoz, hogy a hordóhas-jelenséget okozó bélsár kitisztuljon a bélrendszerből, sok rostra van szükség. Nem a méregdrága rosttablettákra gondolok, hanem az élő, nyers, friss zöldségekre és gyümölcsökre. Mostanában az étkezéseimnek legalább felét ilyenek alkotják. Reggel sok gyümölcs, kásák, amik szintén rostosak vagy teljesőrlésű lisztből készült kenyér. Délben egy nagy tányér saláta, kevesebb főtt étellel, ami zsírszegény és természetesen teljesen növényi. Ennek eredményét az elmúlt héten tapasztaltam negatív irányból. Táborban voltam és ott alig kaptunk nyers zöldségeket. Úgy éreztem magam, mint korábban a reform előtt, de amit akkor természetesnek tartottam, most borzasztó rossz volt. Végeredményben a minél nagyobb százalékban nyers étrend előnyei, hogy rögtön lejjebb megy a hasad, a bélsár nem marad szükségtelenül sok ideig a bélrendszerben, hanem hamar, könnyen, erőlködés nélkül kiürül. 

Na, most egyelőre ennyit. Tudom, ez így eléggé elméleti, megpróbálok hamarosan recepteket is írni. És még van egy csomó élményem, csak most mennem kell... Valaki kommenteljen! 

Újabb bejegyzések Régebbi bejegyzések Főoldal

Monteverdi: Pur ti miro

http://www.youtube.com/watch?v=eKaguFGF_z0

Schütz duett Danival

Hiba történt a modul működésében

Followers


Recent Comments